Sunday, July 18, 2010

VITHÅRIGA REVOLVRAR

MUSIC: CHELSEA GRIN : FALSE SENSE OF SANITY


"sömnen delar upp de levande varelserna med vertikala snitt
några är svarta andra av vatten
vågornas konung har ännu ej torkat sin sista tår"


ur "Natten förkortad" av Tristan Tzara
från diktsamlingen Vithåriga revolvrar


Jag måste ha den här boken. Den är lånad från stadsbilblioteket i stan och jag ÄLSKAR DEN. Det som skrämmer mig är att den är tryckt 1966 och jag har ingen aning om den finns i nyprint.



I övrigt har jag cyklat till och från Lästringe 2 ggr den här veckan. Helvetes lång sträcka på en cykel vars sadel är av.. sten? Imorgon ska jag till Lusthuset i stan, det är ett café & museum. Har varit i Norrköping och hälsat på Malin, köpt en ny dagbok som jag inte skrivit i ännu (och har dåligt samvete för). Det luktar tillagad mat i mitt rum, mammas fel. Håller på att läsa ut femte Harry Potter boken (igen), inbitet beteende att läsa HP böcker på sommaren sedan jag var yngre och alltid gjorde det. Bra böcker.

Pyser nu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...